2011. augusztus 23., kedd

Rakott krumpli - másképp

Ez a hét úgy alakult, hogy vendégeink is vannak, így 7 éhes bendőt kell jóllakatnom. Közben nekem is elkezdődött a suli, így időmilliomos továbbra sem vagyok.
Mára rakott krumplit gondoltam ki, de egyszer régen olvastam valahol egy receptet és azt szerettem volna valóra váltani. Persze most sehol sem találtam...
Az emlékekből született a következő alkotás:
Krumplit héjában megfőztem, megpucoltam és nagyon vékonyra felkarikázva letettem egy réteget a kizsírozott tepsibe. Közben megpirítottam apróra vágott bacon szalonnát és sonkát. Ezzel szórtam meg a krumplit. Tejfölt összekevertem fél kiló túróval, reszelt sajttal és egy kis tejjel, hogy folyósabb legyen. Ez került a sonka tetejére, majd újra krumpli. Szerencsére a sót sem felejtettem ki, sőt egy kis fokhagyma is került bele... Mennyiségeket azért nem írok, mert annyit használtam, amennyi itthon volt (kb. 30 dkg sonka és 30 dkg bacon, fél kiló túró és egy nagy vödör tejföl). A fölső réteg krumpli újra megkentem tejföllel, megszórtam sajttal és egy kis kimaradt baconnal megszórtam.

Be a sütőbe...... Megint az a kategória volt, hogy jobb lett, mint amennyi :-) A gyerkőcök bánatosan nézték az üres tepsi alját...

Kép értelemszerűen nincs :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése